Czujnik poziomu oleju w TDI - potrzebne wartości oporu
Zamieszczone przez ckwietniewski
iestety poprzednia wymiana wyglądała tak:
Wjazd na podnośnik, zlanie oleju, zalanie oleju, wyjazd i papa :/, nawet filtra nie wymienili.
i tutaj szacunek dla serwisu Plichty w Wejherowie- cała procedura przebiegała w sposób opisany w instrukcji-najpierw dłuuugie czekanie, żeby skrzynia ostygła do ok 40st. spuszczenie oleju, wymiana filtra, napełnienie olejem, uruchomienie silnika, wachlowanie wybierakiem :szeroki_usmiech zdjęcie korka, żeby nadmiar oleju spłynął
no i 6l oleju na fakturze a nie więcej :diabelski_usmiech -pan wyjasnił, że wchodzi 5,5 ale 0,5 moga mi oddać :wink:
a swoją drogą czy ten olej jest gdzies poza ASO do dostania?
Czujnik poziomu oleju w TDI - potrzebne wartości oporu
j.w. czy ktoś z Koleżeństwa ma dostęp do dobrego czujnika i mógłby pomierzyć multimetrem opory pomiędzy pinami w gnieździe? - wartości te potrzebne są do zweryfikowania własnego czy ON padł czy też instalka idąca do niego gdzieś się spie.... :evil:
no zepsuła.. ops:
Grześ właśnie wylazłem z kanału, stary oczywiście spuszczony ale wstrzymuję się z zalaniem nowego co ciekawe jak nie podpinam wtyczki to wszystko jest OK ale też i ten stary czujnik nie jest zwarty - ma określony opór i ni h..a już z tego nie rozumiem :evil:
ale problem jest też jeszcze jeden ale to w osobnym wątku...
Re: Czujnik poziomu oleju w TDI - potrzebne wartości oporu
Zamieszczone przez kristo
j.w. czy ktoś z Koleżeństwa ma dostęp do dobrego czujnika i mógłby pomierzyć multimetrem opory pomiędzy pinami w gnieździe? - wartości te potrzebne są do zweryfikowania własnego czy ON padł czy też instalka idąca do niego gdzieś się spie.... :evil:
no zepsuła.. ops:
Jeżeli dobrze zrozumiałem to mówisz o czujniku poziomu i temperatury G266.
Informacja z czujnika nie jest w formie rezystancji ale PWM bo jest jednocześnie podawana temperatura jak i poziom.
Można wg. instrukcji sprawdzić rezystancję ale nie jest to do końca wiarygodne jak dla mnie.
Poniżej masz wycinek instrukcji o czujniku G266.
no miedzy pinami 1 i 3 jest chyba u mnie OK ale między 2 i 3 jest około 180 ohm..
ale w tym układzie jak ten czujnik mierzy jednocześnie poziom oleju i jego temperaturę na jednym obwodzie pozostanie dla mnie niewyjaśnioną zagadką... :szeroki_usmiech
w każdym razie dzięki
Odswieże trochę kotleta :P
Ponieważ od dłuższego czasu mam problem z tym czujnikiem( świeci mi się kontrolka poziomu oleju co jakiś czas , na bagnecie poziom jest ok) Mam pytanie z tym związane. Czy któremuś z Was sprawdzając zwykłym multimetrem udało się sprawdzić czujnik poziomu? Znalazłem jeszcze jeden czujnik u siebie w garażu W celach testowych chciałem sobie go sprawdzić aby na razie przy samochodzie nie grzebać .Po podłączeniu do multimetru na kanale 1- 2 pokazuje mi wartość ok. 23.4 przy nastawie 20 kOhm. Przy kanale 1- 3 brak wskazań czyli zgaduje ze wartość jest poza zakresem.
Problem z czujnikiem poziomu który jest zamontowany w samochodzie i z tego co zauważyłem występuje gdy na dworzu jest duża wilgoć. NIe wiem jakiś zwarcie masy wystepuje czy coś?? VCDS nie pokazuje zadnych błedów temperature i poziom pokazuje normalnie. Poradźcie jak sprawdzić instalacje do tego czujnika jakieś bezpieczniki są może po drodze??Na razie postanowiłem ze przeczyszczę styki na połączeniu do czujnika jakimś contact sprayem
Dzieki za porade
Komentarz